המדריך לבחירת טיולון

המדריך לבחירת טיולון
המדריך לבחירת טיולון
תוכן העניינים
המדריך לבחירת טיולון

בכתבה הבאה נרחיב ונפרט בנושא רכישה חכמה של טיולון לתינוק / לפעוט – מהם הפרטים שהכי חשוב לדעת בבואנו לרכוש טיולון ? כיצד להתאים ? על מה להקפיד ? אופן השימוש ומהם המוצרים הנלווים המומלצים לרכישה.

טיולון הינו סוג של עגלה קלת משקל, קומפקטית, קלה לקיפול ולאחסון, וזולה ביחס לעגלות הפרימיום (עגלות משולבות). על פי רוב, הטיולון מתאים לתינוקות החל מגיל 6 חודשים לערך, כאשר הם מסוגלים לשבת וצווארם כבר התחזק באופן שבו אין עוד צורך לספק להם תמיכה. למרות שלרוב הטיולונים הנם בעלי עיצוב פשוט בהשוואה לעגלות הפרימיום, הם כוללים בדרך כלל: צלון, סל אחסון ו- 5 חגורות בטיחות וכן אביזרים נלווים, כגון: מסעד רגליים, כיסויי גשם, מחזיק כוס ועוד.

יתרונות הטיולון

 

תכונותיו של הטיולון הופכות אותו לאידיאלי לשימוש היומיומי שלנו כהורים, ברמת פעילויות, כגון : קניות, סידורים וטיולים קצרים, ואף פעילויות מורכבות יותר כגון נסיעות לנופש ונסיעות לחו"ל. הסיבה לכך הינה העובדה שהטיולון כאמור קל משקל, קל לקיפול, קל להוציאו מן הרכב ולהכניסו אל הרכב והוא אינו תופס מקום רב. יחד עם זאת, יש לציין שחרף כל יתרונותיו הברורים של הטיולון, על פי רוב טיולונים לא יספקו לתינוק את נוחות הנסיעה שעגלה משולבת יכולה לספק.

סוגי טיולונים הקיימים כיום בשוק :

דגמי הטיולונים כיום מתאפיינים בעיצובים מגוונים ביותר אשר כוללים חידושים שונים ברמת הארגונומיה והטקסטיל, בחתך גס ניתן לסווג את הטיולונים לשלושה סוגים עיקריים :

טיולון קלאסי – הינו טיולון בעל מושב איכותי, עמיד ובעל תמיכה אורתופדית, קשיחה ויציבה לגב התינוק. לרוב יכלול קיפול ספר ובהשוואה לטיולוני מטריה, יהיה לרוב כבד יותר וחזק יותר.

טיולון מטריה – לטיולון זה שלדה יציבה וחזקה, אשר מחוברת בצורה מאובטחת ליריעות מבד. לרוב טיולון זה כולל מסעד בד בסיסי לתמיכה בגב התינוק. שמו של טיולון זה ניתן לו מצורת קיפולו, המזכירה את צורת הקיפול של מטרייה ומאפשרת לו קומפקטיות מרשימה ואחסון קל.

טיולון ספורט –  לרוב יהיה בעל עיצוב ארגונומי חכם ושלושה גלגלים עבים וחזקים, אשר מסייעים ביכולת התמרון והתפעול בתנאי שטח מורכבים שונים (כדוגמת: מדרגות ומדרונות).

איך לבחור טיולון ?

הטיולון צריך להיות עגלת הפעילות היומיומית שלנו, וככזה הוא צריך להיות עמיד, קל וחזק מאוד. חשוב לזכור שמעבר לשימוש היומיומי התכוף בו, לרוב נעמיס עליו מספר רב של פרטים, בהם : תיקים, אוכל, בגדים, ציוד לדרך וכו'. להלן מספר דגשים שיש להביא בחשבון עת ביצוע סקר שוק לצורך רכישת טיולון :

רצועות קשירה בעלת 5 נקודות עיגון –  מנגנון קשירה זה הינו התקן החדש אשר מופיע ברובם של דגמי הטיולונים החדשים והינו המנגנון הבטוח ביותר עבור ילדכם. מנגנון זה נועד למנוע מצב בו ילדכם יחליק מן הטיולון או ייפול ממנו החוצה או ישתחרר ממנו או יטפס עליו כאשר ההורים לא שמים לב. יש לוודא שמנגנון הנעילה של רצועות הקשירה נוח וקל לשימוש ההורה / המבוגר האחראי, אך קשה לתפעול לפעוט. כמו כן, יש לוודא שרצועות הקשירה חזקות ומתכווננות לנוחות ולבטיחות ילדכם.

יציבות – על מנת לבדוק שהטיולון עמיד ויציב, הניחו עליו תיק ששוקל כ-3 ק"ג ובדקו האם הוא ממשיך לעמוד ביציבות גם לאחר ההנחה של התיק. לאחר מכן, הסתובבו עמו מעט ובדקו אם גם במהלך נסיעה הטיולון שומר על יציבותו ואינו מתקפל או מתנדנד באופן קיצוני. רצוי לבחור טיולון עם מספר רב של גלגלים, זאת מכיוון ששחיקת הגלגלים כתוצאה משימוש תדיר, נמוכה יותר כאשר ישנם יותר גלגלים אשר מחלקים ביניהם את העומס. בנוסף, יש לקחת בחשבון שככל שהגלגל גדול יותר- כך הטיולון יציב ונוח יותר לנסיעה.

משקל הטיולון – למען נוחות ההורה / מסיע הטיולון, מומלץ לבחור בטיולון קל משקל אשר שוקל עד 6-7 ק"ג. טיולונים העשויים מאלומיניום יהיו לרוב קלים יותר וטיולונים מברזל יהיו לרוב כבדים יותר ונוטים להחליד, דבר אשר לא קורה כידוע לטיולוני אלומיניום.

מחיר – מחירו של טיולון לרוב ינוע בין כ – 200 ₪ ועד כ-2000 ₪. בחירה בטיולון זה או אחר הינה לרוב סוגיה של איכות, תקציב והעדפה. מומלץ לבצע סקר שוק בטרם רכישת טיולון, אשר יתייחס לנושא של עלות אל מול תועלת. דהיינו, לא רק לבחון מחירים של טיולונים שונים, אלא גם לראות מה מקבלים בתמורה ( שלדת אלומיניום, טיולון שיש לו מספר מצבי שכיבה / ישיבה, בד איכותי, מחזיק כוס, כיסוי גשם וכו'). באותו הקשר, חשוב לקחת בחשבון, כי לרוב תצטרכו לרכוש בנושף לטיולון עצמו גם אביזרים נלווים נוספים לטיולון ותיק עגלה תואם, במידה ואין ברשותכם.

נוחות שימוש בטיולון

חשוב לזכור שמעבר ליציבותו, משקלו, גודלו ומחירו של הטיולון, ישנם פרמטרים נוספים מהותיים בהקשר של בחירה נכונה בטיולון איכותי. תכונות אלו יכולות להפוך את איכות חייכם ואיכות חייו של הפעוט, בעת השימוש בטיולון, לטובים יותר. לכן, חשוב להקפיד ולבחון האם תוספות אלו קיימות בטיולון.

בולם זעזועים
מומלץ לרכוש טיולון הכולל בלמי זעזועים לנסיעה רכה ולתחושת נוחות נסיעה מרבית עבור ילדיכם. טיולונים הכוללים הן בלמי זעזועים והן גלגלים גדולים יגדילו את תחושת נוחות הנסיעה.

גלגלים
מעבר לנושא היציבות אותו ציינו בתחילת הכתבה, חשוב לציין כי מומלץ לרכוש טיולון הכולל גלגלים כפולים ( 2 גלגלים בכל צד – 8 סה"כ). חשוב לדעת כי הגלגלים נשחקים במהלך הזמן וככל שיש לנו יותר גלגלים כך רמת השחיקה פוחתת, מה שאומר שאנו נוכל להשתמש בטיולון לאורך יותר זמן. בנושא גודל הגלגלים, מומלץ לרכוש טיולון בעל גלגלים שאינם קטנים מידי. ברבים מדגמי הטיולונים היצרנים בוחרים בגלגלים קטנים יותר על מנת להקל את משקלו של הטיולון. גלגלים קטנים מידי יקשו את יכולת העלייה והירידה במדרכות וגרמי מדרגות קטנים לאורך הדרך.

וודאו כי ניתן לשלוט בזווית הסיבוב של הגלגלים הקדמיים בקלות ובפשטות – פונקציה זו הינה קריטית ברמת יכולת התמרון בדרכים עם הטיולון. זאת מכיוון, שבמשך הזמן והשימוש הממושך סיבוב הגלגלים נעשה נוקשה יותר. לכן, מומלץ בנוסף לשמן מידי פעם את צירי הגלגלים.

האם כדאי לבחור בגלגלי אוויר או גלגלים מוקצפים ?

בנושא בחירת גלגלי הטיולון, חשוב לדעת כי, גלגלי אוויר יקנו לטיולון יכולת היגוי ותמרון טובה יותר על פני גלגלים מוקצפים. הדבר בא לידי ביטוי בצורה משמעותית, במצב בו נעמיס על הטיולון הרבה חפצים אשר יכבידו את משקלו הכולל. גלגלי האוויר יתאפיינו על פי רוב בתכנון הנדסי אשר כולל מתלים שונים ובלמי זעזועים, כאמור, דבר המקל משמעותית את יכולת התמרון והתנועה בדרכים.

בעבר, לנושא הבחירה בגלגלי אוויר היה חיסרון משמעותי שבא לדי ביטוי בהיווצרות תקרים במהלך נסיעה. שכן, לאחר היווצרותם לא היה ניתן להמשיך את הנסיעה עם העגלה. דבר מתסכל בייחוד אם אתם נמצאים עם הטיולון במרחק גדול מביתכם או מהרכב. בעקבות זאת, יצרני הטיולונים הוסיפו לגלגלי העגלה גומי עבה במיוחד ושלד מתכת, אשר מאפשרים לכם להמשיך ולהסיע את הטיולון גם במידה ונוצר תקר בגלגל.

מנגנון קיפול קל
חשוב לבחור בטיולון עם מנגנון קיפול קל, נוח, מהיר ופשוט לתפעול, אשר יאפשר לנו לקפל את הטיולון בשניות וגם לפתוח ולקבע אותו במהירות. מרבית הטיולונים שקיימים כיום בשוק מתקפלים תוך לחיצה עם הרגל על רגלית הקיפול ודחיפה באמצעות הידיים של ידיות הנשיאה קדימה. עם זאת, קיימים כיום דגמים אשר מאפשרים קיפול נוח ופתיחה מהירה באמצעות לחצני ידי שונים, אשר מאפשרים קיפול ופתיחה ביד אחת בלבד או בשתי הידיים. בכל מקרה, מומלץ לבחור טיולון אשר נסגר לקיפול "מטריה" על פני בחירה בטיולון הנסגר לקיפול "ספר". טיולון "מטריה" יהיה בדרך כלל קומפקטי יותר וכאמור יתפוס פחות מקום בבית ובתא המטען של הרכב.  כמו כן, במידה שבכוונתכם לאחסן את הטיולון בתוך ארון או בפרוזדור, מומלץ לחפש אחר טיולון שבמצב מקופל ניתן להעמידו.

ידיות דחיפה
מומלץ לבחור בטיולון בעל ידיות דחיפה מרופדות היטב למגע ידיים נעים. כמו כן, מומלץ לרכוש טיולון בעל ידית מתכווננת לגובה ההורה.

מצבי ישיבה / שכיבה
מומלץ לרכוש טיולון הכולל לפחות שלושה מצבי ישיבה, כאשר אחד המצבים מאפשר להשכיב את המזרן לזווית של 170 מעלות (זווית החצי שכיבה). כמו כן, שאחד המצבים כולל ישיבה מלאה ונוחה עבור התינוק.

קיימים כיום בשוק טיולונים בעלי מצבי שכיבה מלאה. בטיולונים מסוג זה מומלץ לוודא שיש אמצעי לסגירת החלק הפתוח של הטיולון אשר נמצא באזור שבו יהיו רגלי התינוק, זאת על מנת למנוע מצבי החלקה החוצה מתוך הטיולון. אמצעי זה הינו משמעותי אף יותר כאשר הטיולון כולל מגש קדמי או פגוש, שכן במצב זה ראשו של תינוק אשר אינו חגור עלול להיתפס במגש או בפגוש תוך כדי החלקתו מן העגלה. מצב זה הינו מסוכן ביותר ועלול להסתיים בפגיעה חמורה של הפעוט כתוצאה מחנק. אמצעים למניעת החלקה מסוג זה עשויים להיות מעין הדום לרגליים, מגני בד ועוד.

גגון (שמש / גשם)
גגון הנו מוצר חובה לטיולון, בוודאי בקיץ שבישראל שבו השמש קופחת וגם במזג אוויר גשום או סוער. לכל גגון גודל שונה ואחוז כיסוי שונה, החל מגגון בסיסי וכלה בגגון אשר מכסה כמעט את כל חזית העגלה. רצוי לוודא כי לגגון שאתם קונים ישנו "כיסוי מלא" – אשר מאפשר הצללה והגנה מלאה לתינוק מפני השמש או טיפות הגשם. בנוסף, קיימים כיום גגונים עם תוספות חכמות ושימושיות, כגון: חלון הצצה  –אשר מאפשר לכם להביט דרך הגגון על ילדכם, וכיסי אחסון – שמאפשרים מקום אחסון נוסף וזמין, שיכול להיות שימושי ביותר כאשר אנו בדרכים עם התינוק.  כמו כן, מומלץ לבדוק האם הטיולון כולל גם כיסוי גשם / שמש – כאביזר משלים.

בד הטיולון
כיום, קיים מבחר גדול מאוד של בדים מסוגים שונים, צבעים שונים, חלקם חלקים וחלקם בעלי הדפסים- ובקיצור עולם ומלואו. תנו לטעמכם האישי להנחותכם בבחירת הבד ובנוסף אנו ממליצים לכם לבחון גם את הפרמטרים הבאים:

* עובי הבד – חשוב לבחור בטיולון בעל בד המורכב ממספר שכבות ומקנה לפעוט תמיכה מספקת לגופו והגנה צידית מפני הרוח.

* בד הניתן לכיבוס – נושא חשוב שיש להתייחס אליו בבואנו לרכוש טיולון, הוא האפשרות לנקות את בד הטיולון מלכלוך מצטבר. ילדים אוכלים מאכלים שונים בעודם ישובים בטיולון ולפיכך הסבירות שבד הטיולון יתלכלך גבוהה. על כן, חשוב לוודא בעת קניית הטיולון כי בד הטיולון הנו נשלף ורחיץ . כלומר, שאין כל חשש להתכווצות בד הטיולון, לדהיית צבעו או להתקמטותו, כתוצאה מכיבוסו. שימו לב, כי יש לכבס את בד הטיולון בהתאם להוראות היצרן. כמו כן, ובטרם הסרת בד הטיולון לצורך כיבוסו, נא ודאו, כי הוראות היצרן כוללות הסבר מפורט לגבי התקנה חוזרת של הבד על גבי שלדת הטיולון.

* בד נגד מים – קיימים כיום גם טיולונים בעלי בד נגד מים. העובדה שבד זה אינו חדיר למים, הופכת אותו לשימושי ביותר כאשר אתם מסתובבים עם הטיולון בגשם, גם אם זה רק לפרק זמן קצר, מהרכב אל הבית ולהפך.

* צבע הבד – היה ובכוונתכם להביא יותר מילד אחד לעולם, רצוי לבחור בבד בצבע ניטרלי, המתאים ל-2 המינים. זאת על מנת להימנע לדוגמא, מהצורך להחליף טיולון ורוד בטיולון בעל גוון מתאים יותר עבור פעוט זכר, אך ורק משום שצבעו מתאים יותר לפעוטה מבחינת מגדר.

טיפים ותוספות לטיולון

מזרן וריפוד
חשוב לשים לב כי ריפוד המזרן אינו דק מידי ומספק נוחות מקסימאלית לתינוק. בדקו שמצד אחד הוא יהיה קשיח מספיק, על מנת לספק תמיכה לגב התינוק ומצד שני שיהיה מרופד ורך מספיק, על מנת לספק לתינוק נוחות ישיבה בתוך הטיולון.

סל תחתון בטיולון
חשוב שניקח בחשבון שבטיולון אשר נועד לניידות מרבית אין הרבה מקום אחסון. לכן, בחירה בטיולון בעל פונקציה של סל אחסון תחתון גדול, יכולה להקל משמעותית את יכולת ההתנהלות הדרכים. סל אחסון גדול מאפשר לכם לאחסן ציוד חיוני, כגון : צעצועים לפעוט, שמיכת פיקניק ועוד, זאת מבלי להתפשר וליהנות מנוחות וניידות שאינה נפגמת כתוצאה מכך.

טרמפיסט – תוספת זו לטיולון מקלה משמעותית את ההתנהלות בדרכים, במידה ויש לכם שני ילדים קטנים אשר נולדו בהפרשים קצרים, ואשר אחד מהם כבר יכול ללכת. חשוב לקחת בחשבון, כי למרות העובדה שהליכתו של הילד הגדול יותר יציבה וטובה יותר, הוא יתקשה ללכת מרחקים ארוכים. הטרמפיסט מסייע בכך שהילד יכול לעמוד עליו ולהחזיק בטיולון, ובכך לחסוך את ההסחבות עם טיולון נוסף.

מחזיק כוס
תוספת שימושית לטיולון. חשוב לציין, שאין לשים בתוך מחזיק הכוס שתייה חמה למניעת תאונות מיותרות.

ארגונית לטיולון
אותה רוכשים על פי רוב בנפרד, ובה ניתן לשים מפתחות, פלאפון וחפצים חיוניים קטנים נוספים.

בבואנו לרכוש טיולון, חשוב שניקח בחשבון כי רכישה זו צריכה להיות מתוכננת מבעוד מועד. תכנון נכון והתאמה בין העגלה לטיולון יכולה לחסוך משמעותית בעלויות ולאפשר לנו מוצר או שני מוצרים שימושי/ים ונוח/ים לצרכינו. סוגיית התקציב שעומד לרשותנו הינה פרמטר משמעותי בבחירת המוצר המתאים לצרכינו. אך עם זאת, חשוב לרכוש טיולון יציב, עמיד ואיכותי, אשר יוכל לשמש אותנו לאורך זמן ובצורה מיטבית, יקל את תהליך ההתנהלות בדרכים וישפר את תהליך היציאה מהבית עם הפעוט ברמה היומיומית.

בהצלחה!

© כל הזכויות שמורות ToyTime.co.il
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקה