המדריך לבחירת מזרן פעילות

המדריך לבחירת מזרן הפעילות
המדריך לבחירת מזרן הפעילות
תוכן העניינים
המדריך לבחירת מזרן פעילות

תינוק נולד עם ראש שמוט. יכולת התינוק להחזיק את ראשו בצורה יציבה נבנית בצורה הדרגתית. תחילה, התינוק יזיז את הראש מצד אל צד בשכיבה על הבטן, לאחר מכן ירים התינוק את ראשו לזווית של 45 מעלות, בהמשך לזווית של 90 מעלות (והכל תוך כדי שכיבה על הבטן) ולבסוף התינוק יחזיק את ראשו בצורה יציבה. השרירים אשר בזכותם יכול התינוק לזקוף ראשו הנם שרירי הצוואר והגב. יש לחזק שרירים אלו על מנת להגיע למצב שבו התינוק ירים ראשו. דרך המלך לחיזוק השרירים הללו הנה עידוד התינוק לשכב על בטנו- וכאן נכנס לתמונה מזרן הפעילות.

בחירת מזרן פעילות

נושא השימוש במזרן פעילות מתקשר רבות לתועלת התפתחותית של הפעוט: בעזרת מזרן הפעילות ניתן להקפיד על "זמן בטן". התועלת ההתפתחותית המופקת מכך הנה פיתוח יכולת התינוק להרים את ראשו, תחילה תוך כדי שכיבה על הבטן ובהמשך גם תוך כדי נשיאתו בידיים ובכלל.

טיפים לבחירת מזרן פעילות

בבחירת מזרן פעילות יש לקחת בחשבון משתנים רבים כמו גודל המזרן, פונקציות השימוש, בטיחות ועוד. לנוחיותכם, ריכזנו את הטיפים החשובים ביותר אשר יסייעו לכם בבחירתם מזרן הפעילות הטוב ביותר עבור ילדכם.

מזרן הפעילות בטוח לשימוש

יש לוודא שאין על המזרן דבר מה היכול להשתחרר ולהוות סכנת בליעה ומכאן סכנת חנק לתינוק הרך. בנוסף, על המזרן להיות מספיק עבה.

גודל המזרן

מזרני פעילות מגיעים בגדלים שונים (אין גודל אחיד): ישנם מזרני ענק בגודל של 150*150 סנטימטרים או 120*150 סנטימטרים. להבדיל, ישנם מזרנים קטנים בגודל של 42*33 סנטימטרים או 50*41 וכו'. רצוי להקדיש מחשבה לסוגיית מיקום מזרן הפעילות בבית ובהתאם לגודל המזרן המתאים לכם, מבעוד מועד.

האם המזרן מתקפל בקלות?

רוצים לטאטא או להעביר סחבה על הרצפה? המזרן ממוקם בסלון ובסוף היום אתם מעוניינים לשוות לסלון מראה "מבוגר"? רוצים להביא את המזרן לביקור אצל סבא וסבתא? כדאי שתוודאו שניתן לקפל בקלות את המזרן וכן שהמזרן מתקפל לגודל קומפקטי המתאים לאחסון נוח.

שמירה על ניקיון מזרן הפעילות

יש לוודא שהאריג המכסה את המזרן עשוי מחומר הניתן לניקוי בקלות, בין אם משום שהוא כביס או משום שניתן להעביר עליו אפילו מגבון לח.

צעצועים ניתנים להסרה ולכיבוס

לניקוי קל ונוח. באותו עניין- במידה שאתם בוחרים במזרן פעילות הכולל בחובו צעצועים וודאו שניתן להסירם ולכבסם. תינוקות פולטים, לעתים הצרכים של התינוק דולפים מן החיתולים ועוד כהנה וכהנה גורמים המביאים לכך שהצעצועים עלולים להתלכלך. במידה שהצעצוע בלבד הוא זה שהתלכלך מיותר לכבס את מזרן הפעילות כולו! יתרון נוסף, על פי רוב, לכל תינוק צעצוע שמסקרן אותו והוא נקשר אליו במיוחד. כאשר הצעצועים ניתנים להסרה ישנה אפשרות לסדר את הצעצועים כך שהצעצוע האהוב על תינוקכם יהיה הצעצוע הקרוב ביותר אליו.

מזרן פעילות חלק או צבעוני הכולל צעצועים?

ישנם מזרוני פעילות צבעוניים במיוחד, בדרך כלל מצויירים עליהם ציורים מתוקים ולהם מחוברים, נשכנים, מראות, רעשנים, צעצועים מוזיקליים ועוד. להבדיל, ישנם מזרני פעילות חלקים, ועל פי רוב לא מחוברים להם צעצועי התפתחות כלשהם. בנושא זה ישנן גישות סותרות. יש שימליצו על מזרן חלק על מנת להימנע ממצב של גירוי יתר של התינוק ואילו יש שיטענו שמזרני הפעילות הצבעוניים הכוללים צעצועי התפתחות, מביאים תועלת התפתחותית רבה לתינוקות, כגון: פיתוח יכולות ויזואליות, גילוי עצמי ועוד. ניתן למצוא ברשת חומר קריאה רב בנושא זה ולהסיק ממנו מסקנות לכאן או לכאן.

עוצמת הרעש שמזרן הפעילות מייצר

רצוי להקדיש מחשבה גם לסף הרעש שאתם ההורים יכולים לשאת. ישנם הורים האדישים לצלילים, למוזיקה ולעוצמתם – הורים אלו יכולים להרשות לעצמם לרכוש מזרן הכולל צעצועים מוזיקליים, כגון פסנתר או מזרנים המשמיעים מוזיקה גם עד לפרקי זמן של רבע שעה. ישנם הורים אשר יתקשו לשמור על שלוותם לשמע הצלילים שאותם צעצועים מייצרים. היו כנים עם עצמכם! הורה טוב הוא הורה רגוע. במידה שרעש מפריע לכם בחרו במזרן פעילות נטול צעצועים או מזרן הכולל צעצועים שהצליל המופק מהם הוא בעוצמה סבירה (רעשנים ונשכנים לעומת פסנתר למשל). להורים הרגישים מומלץ גם להימנע מרכישת מזרן אשר מפיק צלילים או מוזיקה בכל עת שהתינוק בועט או מבצע פעולה אחרת- שכן ככל שהתינוק יגדל ויתחזק הוא עלול לחזור שוב ושוב ושוב.על הפעולה אשר מפעילה את המוזיקה הזו ולנגן גם על עצבי הוריו וחבל.

סוגי מזרני פעילות

פרט למזרן פעילות, קיימים גם שמיכות, שטיחי, ומשטחי פעילות. כל אלו הינם משטחים רכים אשר נועדו להנחת תינוקות רכים החל מגיל הלידה על מנת לעודד משחק וזחילה. בדומה למזרן הפעילות, גם שמיכת הפעילות, שטיח פעילות ומשטח פעילות משלבים בתוכם מגוון צעצועים לפיתוח כישורים שונים ומגוונים, כגון: רעשן, נשכן, בובות, צעצועים מוזיקליים, ציורים ובדים במרקמים שונים, אשר נועדו לגרות את התינוק ולפתח, בין היתר, את חושי הראיה והמישוש. בדרך כלל, המשטחים נוחים לקיפול ולנשיאה ממקום למקום ומהווים קונסולת משחק ניידת לתינוקות רכים. בנוסף, ישנם משטחי פעילות אשר מספקים 2 מוצרים או אפילו שלושה במוצר אחד- כך למשל, ניתן להסב מזרן פעילות לכורסה לתינוק או לאמבטיה.

לסיכום, בבואנו לרכוש מזרן פעילות חשוב להגדיר מראש מהי מטרת השימוש בו. ובהתאם מהי רמת הפונקציונליות הדרושה לכם. במידה ואתם מתכוונים להשתמש בו רק בתור משטח עליו התינוק יזחל, מומלץ לרכוש מזרן בסגנון שטיח פעילות. במידה ואתם מעוניינים במזרן יותר משוכלל ניתן לרכוש משטחי פעילות עם קשתות או מזרני פעילות מודולריים. בבחירתנו, חשוב מאוד לבצע השוואה בין המחיר לתועלות והפונקציות הנוספות אותן מעניק לנו המזרן.

© כל הזכויות שמורות ToyTime.co.il
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקה