המדריך לבחירת עגלה

המדריך לבחירת עגלה
המדריך לבחירת עגלה
תוכן העניינים
המדריך לבחירת עגלה

בכתבה זו נרחיב ונפרט בנושא בחירה נכונה בעגלת תינוק. כל מה שחשוב לדעת לפני שרוכשים, על מה הכי חשוב להקפיד! אופן השימוש הנכון והמוצרים הנלווים שיהפו את חייכם לקלים ונוחים יותר בדרכים.

בחירה בעגלת תינוק הינה סוגיה המעסיקה הורים רבים בחודשי ההיריון המתקדמים. התאמה מושלמת של העגלה לצרכים לרוב נובעת משיקולים נכונים של בטיחות, נוחות ותקציב. בחירה בעגלה נכונה היא צעד חשוב ומשמעותי מאחר שביכולתה להעניק לכם איכות חיים וקלות תפעול וניוד עם תינוקכם. כיום ישנו מגוון עצום של דגמי עגלות תינוק וסוגי עגלות לתינוק, כגון : עגלת תינוק קלאסית, עגלות 3 גלגלים, עגלות 4 גלגלים, עגלות תאומים, עגלות אחים, עגלות יוקרה ועוד. למרות המגוון העצום של הדגמים הללו ניתן לסווג את העגלות לשלושה סוגים עיקריים.

סוגי עגלות הקיימות כיום בשוק :

עגלת שכיבה – עגלה תינוק קלאסית המיועדת לשכיבה בלבד ומכילה אמבטיה במצב עריסה (זווית לשינה 180 מעלות), עגלה במצב שכיבה מתאימה לתינוק מגיל הלידה ומספקת תמיכה לגבו ולצווארו שעדיין לא מפותחים דיים על מנת לאפשר תנוחת ישיבה בטוחה. עגלת השכיבה תכלול מזרן נוח ומרופד אשר יספק לתינוק נוחות מרבית בזמן השכיבה בעגלה. עגלות שכיבה מסוג זה לרוב מתאפיינות במחירים זולים יותר והן תשמשנה את התינוק עד הגיעו לגיל חצי שנה לערך.

עגלה משולבת (עגלת פרימיום) – העגלה המשולבת הינה עגלה מודולרית המכילה שלדה חזקה אשר אליה ניתן לחבר סל שכיבה / אמבטיה (עריסה בזווית 180 מעלות המיועדת לחודשים הראשונים בחייו של התינוק) וטיולון. לעיתים, כאשר רוכשים עגלת פרימיום, זוהי מעין עסקת חבילה הכוללת סלקל. במידה ולא, לרוב ניתן לרכוש מתאם לסלקל (בד"כ של חברה איכותית וידועה). השימוש בעגלה משולבת על פי רוב מתחלק לשני שלבים, בשלב הראשון מתקינים את סל השכיבה על העגלה וכך מאפשרים לתינוק שינה בטוחה, בריאה ונעימה. בשלב בשני, כאשר שרירי הצוואר והגב של התינוק מתחזקים והוא יכול לשבת בצורה יציבה, ניתן לחבר את יחידת הטיולון (המושב המתכוונן). מצב הטיולון יספק לו גירוי חזותי ועניין בסביבה להם הוא זקוק בשלב מתקדם יותר של התפתחותו. חשוב לציין, כי בשל השכלולים הרבים ומגוון החיבורים האפשריים, העגלה המשולבת  לרוב תתאפיין במשקל גדול יותר.

טרוול סיסטם (עגלה רב תכליתית) – עגלה בעלת שימוש רב תכליתי, הכוללת שילוב בין סלקל המותקן על השלדה ובין טיולון. לעגלת הטרוול סיסטם יתרונות משמעותיים בשל העובדה שהסלקל משמש גם ככסא הבטיחות של הרכב, ומעניק פתרון נוח לנושא העברת התינוק מהרכב ואל הרכב. הדבר מהווה יתרון משמעותי כאשר ברצוננו להעביר את התינוק הישן מן הרכב אל העגלה מבלי להעירו. חסרונה של עגלת הטרוול סיסטם בא לידי ביטוי בכך שהעגלה אינה מאפשרת לתינוק לשכב בזווית של 180 מעלות. זאת מאחר שהתינוק למעשה נשאר בסלקל שאינו כולל זווית שכיבה מלאה מסיבות בטיחותיות, דבר אשר הופך את השהות הממושכת בו ללא בריאה עבור תינוק.

קריטריונים לבחירת עגלה:

בבואנו לבחור עגלה חשוב שניקח בחשבון בנוסף לסימון תו התקן ממכון התקנים הישראלי, כמה פרמטרים חשובים לבדיקה, אותם נפרט להלן :

יציבות –  חשוב לוודא כי העגלה יציבה ועמידה מספיק. ניתן להניח תיק כבד במשקל כ- 3 ק"ג ולבחון האם העגלה שומרת את יציבותה גם לאחר ההנחה של התיק. בנוסף, מומלץ להסיע את העגלה ולוודא שעגלת התינוק לא מתנדנדת וכי נסיעתה חלקה ורציפה. עגלה בת ארבעה גלגלים בדרך כלל תהיה יציבה יותר מעגלת תינוק בת שלושה גלגלים. כמו כן, ככל שהגלגלים של העגלה יהיו גדולים יותר, כך עגלת התינוק תהא יציבה יותר.

משקל העגלה  – כאמור, עגלה גדולה ומרווחת תעניק מרחב מחיה ונוחות מרבית לתינוק. אך חשוב לזכור כי ככל שהעגלה גדולה ורחבה יותר, כך היא לרוב תהיה כבדה יותר. מומלץ לרכוש עגלה אשר השלדה שלה עשויה מאלומיניום, שכן היא תהא קלה יותר מעגלה שהמרכב שלה עשוי מברזל. שאלו את המוכר ובדקו תכונה זו במאפייני המוצר. במידה והדבר לא מתאפשר, ניתן לבדוק פונקציה זו בקלות על ידי הצמדת מגנט לשלדה ובדיקת היצמדותו. במידה והמגנט נצמד, מדובר בשלדת מתכת, במידה ולא, מדובר בשלדת אלומיניום. בשל כל זאת, רצוי לבחור עגלה נוחה ומרווחת אך לא גדולה מידי, בעלת משקל בטווח הממוצע שבין 7-12 ק"ג ולא יותר (אלא אם כן מדובר בעגלות אחים או עגלות תאומים, שלרוב תהינה כבדות יותר בשל העובדה שהן שילוב של שתי עגלות בעגלה אחת).

גובה העגלה – קריטריון חשוב להתאמת העגלה לצרכיכם הינו גובה העגלה, מכיוון שעגלה גבוהה מידי למידותיכם או נמוכה מידי תקשה את ההתנהלות היומיומית.

מחיר – רכישה של עגלת תינוק תהיה לרוב ההורים הוצאה משמעותית. העלויות של עגלות תינוק נעות כיום במחירים שבין 300 ₪ ועד 6000 ₪ לערך. המחיר משתנה בהתאם לסוג העגלה, לתכונותיה ולמותג היצרן. בהקשר זה חשוב לשים לב שלעיתים מחירה הגבוה של העגלה לאו דווקא מעיד על רמת האיכות בה הינה מתאפיינת. לכן, חשוב לבצע סקר שוק בנושא ולהתמקד בעלויות אל מול התועלת והאיכות. דהיינו, לא לבחון רק הבדלי מחירים אלא גם מה אתם מקבלים בתמורה למחיר ( שלדת אלומיניום, גלגלים איכותיים, מצבי כיוון, יחידות אפשריות, נוחות אורתופדית, איכות הבד, כיסוי גשם / שמש, מחזיק כוס וכו'). בנוסף לכל זאת, במידה והעגלה אינה משולבת חשוב שתיקחו בחשבון שתאלצו לבצע רכישה נוספת של טיולון לאחר חצי שנה בשל התפתחותו של התינוק. לכן, חשוב לתכנן את הרכישה של שני המוצרים מבעוד מועד ובהתאמה. חשוב לקחת בחשבון, כי מלבד הרכישה של העגלה עצמה, אנו לרוב נצטרך לרכוש בנוסף תיק לעגלה ואביזרים נוספים. זאת בשל העבדה שהינם מצרכי חובה ברמת נוחות השימוש בעגלה.

בד העגלה – בדי העגלות אשר קיימים כיום בשוק מתאפיינים בצבעים, דוגמאות והדפסים שונים ומגוונים. אפשרו לטעמכם האישי להנחות אתכם בבחירת הצבעים והדגמים, אך שימו לב להקפיד ולבחון את הפרמטרים הבאים :

* חשוב לבחור בבד נוח ונעים, המורכב ממספר שכבות ומקנה לתינוק הגנה מפני רוח ותנאי אקלים קרים.

* וודאו כי בד העגלה או הריפוד הפנימי נשלפים ורחיצים. מכיוון שמדובר במוצר המיועד לרך נולד, חשוב להקפיד במיוחד על ניקיונו, מטעמי היגיינה. וודאו כי בהוראות היצרן מצוין בפירוש, כי אין חשש לדהיית הצבע, להתכווצות או התקמטות כתוצאה מהכביסה. כמו כן, בדקו אם קיימות הוראות ספציפיות לגבי אופן הכיבוס או הניקוי של הבד. חשוב לשים לב ולוודא כי בהוראות היצרן ישנן הוראות מפורטות באשר לדרך בה יש לחבר חזרה את הבד למקומו לאחר הכיבוס.

* ישנן עגלות בעלות בד נגד מים. פונקציה זו שימושית ביותר כאשר ניתן להסתובב עם העגלה בגשם בלי פחד שהרטיבות תגיע אל התינוק, גם אם זה רק לפרק זמן קצר (מהבית אל הרכב ולהפך).

מזרן וריפוד העגלה – חשוב להקפיד לבחור עגלה בעלת מזרן שאינו דקיק מידי ומספק תמיכה אורתופדית לתינוק. במידה והריפוד אינו עבה דיו, ניתן לרכוש ריפודית לעגלה ולהניח אותה על גבי ריפוד העגלה. הריפודיות  על פי רוב מגיעות בגדלים אוניברסליים. יש לשים לב כי הריפודית מקובעת כהלכה לריפוד המובנה בעגלה ושהיא מתאימה למידות סל השכיבה/טיולון. מלבד עניין עוביו ואיכותו של הריפוד, חשוב להוסיף סמיכות לריפוד העגלה במידת הצורך, זאת על מנת שהתינוק יחוש בנעימות בעגלה, ובנוסף הכיסוי והריפוד ישמרו על חום גופו בתנאי אקלים קרים.

גגון (שמש / גשם) – גגון הוא מוצר חובה עבור עגלת תינוק, בייחוד בישראל בה שמש הקיץ קופחת על העגלה וגם בתנאי מזג אוויר גשומים או סוערים. חשוב לדעת, כי לכל גגון ישנו גודל ואחוז כיסוי שונה. לכן, חשוב לוודא כי לעגלה אותה אתם קונים ישנו גגון עם כיסוי מלא, המאפשר הצללה והגנה מלאה לתינוק מפני שמש או גשם. גגונים רבים מכילים כיסי אחסון נוספים אשר יכולים לשמש אתכם כאשר אתם בדרכים עם התינוק. כמו כן, חשוב לברר האם העגלה כוללת בנוסף כאביזר משלים – כיסוי גשם מלא.

נוחות שימוש בעגלה

רוב דגמי העגלות הקיימות כיום מכילות מספר רב של מנגנונים לשיפור איכות החיים ונוחות השימוש היומיומית. מנגנונים אלו לרוב יעשו את העבודה, אך לעיתים כדאי לזכור שדווקא ריבוי מנגנונים וטכנולוגיות מקשים על השימוש ופשטות התפעול היומיומית. לכן, בטרם רכישת העגלה, חשוב לבדוק את הפרמטרים הבאים, על מנת לבחור בעגלה בעלת מנגנונים שיתאימו לצורכיכם היומיומיים בצורה המיטבית ביותר. להלן הפרמטרים לבדיקה:

פירוק, הרכבה וקיפול העגלה – חשוב לבדוק שתהליך הפירוק וההרכבה איננו מסובך מידי, על מנת שתוכלו לבצע זאת בעצמכם ועל פי צורכיכם המשתנים. מומלץ לבחור בעגלה המכילה מנגנון לקיפול אשר ניתן להבנה ותפעול פשוט ונוח, ומתאים לשימוש יומיומי. בהקשר זה חשוב לציין את מנגנון קיפול העגלה ביד אחת, מנגנון זה מקל על מסיע העגלה בכך שהוא מאפשר לו לקפל את העגלה תוך נשיאת התינוק בידו השנייה. חשוב לבדוק בעת בדיקות הרכישה בחנות, כי המנגנון בטיחותי ונוח לתפעול.

בלמי זעזועים – מומלץ לבחור עגלה הכוללת בלמי זעזועים, אשר תעניק לתינוק נסיעה רכה ונוחות מרבית. עגלות אשר כוללות, בנוסף  לבלמי זעזועים, גלגלים גדולים, יעצימו אף יותר את תחושת נוחות הנסיעה עבור התינוק ועבורכם במהלך ההסעה.

גלגלים – חשוב מאוד להתאים בין סוג גלגלי העגלה לאזור המגורים שלכם ( אזור מגורים עירוני או כפרי). במידה ואתם מתגוררים באזור מגורים עירוני, סביר יותר להניח שרוב הנסיעה תהיה על מישור או מדרכה. אך עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שהסיכוי שתצטרכו לעלות על מדרגות מדרכות וגרמי מדרגות קטנים גבוה ביותר. לכן, באזורים עירוניים חשוב לבחור בגלגלים גבוהים וגדולים יותר. אל מול זאת, אם אתם חיים באזור כפרי, יש סיכוי גבוה יותר שתצטרכו לנסוע על שבילי עפר ומבני שטח תלולים יותר. לכן, במצב זה רוחבם של הגלגלים מהווה פונקציה חשובה, זאת בשל אחיזת הקרקע היציבה יותר שלהם.

גלגלי אוויר או גלגלים מוקצפים במה כדאי לבחור ?

גלגלי אוויר יקנו לעגלה יכולת היגוי טובה יותר מאשר גלגלים מוקצפים. עניין זה מורגש בצורה משמעותית, במקרה שבו נעמיס על העגלה חפצים רבים אשר יגדילו את משקלה הכולל של העגלה. בנוסף, עגלות בעלות גלגלי אוויר לרוב יתאפיינו בתכנון הנדסי הכולל בלמי זעזועים ומתלים, אשר נועדו על מנת להעניק לעגלה קלילות תנועה מוגברת גם לאחר העמסת משקל רב. תכונות אלו לא מופיעות במרבית העגלות בעלות גלגלים מוקצפים.

למעשה, החיסרון המשמעותי ביותר של גלגלי האוויר אל מול גלגלים מוקצפים הינו פנצ'רים. בדגמי העגלות הישנות אכן הייתה בעיה בהקשר זה, מכיוון שבמידה והיה נוצר פנצ'ר בגלגל לא ניתן היה להמשיך את הנסיעה, דבר מאוד מתסכל אם אתם נמצאים באמצע הדרך, רחוק מהבית או הרכב. אך נושא זה השתנה, כאשר היצרנים הוסיפו לגלגלי העגלה שלד מתכת וגומי עבה במיוחד, אשר מאפשרים לכם להמשיך להסיע את העגלה גם במידה ונוצר פנצ'ר בגלגל.

טיפים ותוספות לעגלה

אחסון העגלה – חשוב למדוד את מידותיה של העגלה במצב מקופל (רוחב, גובה ועומק), ולוודא שניתן לאחסנה במקום אשר ייעדתם לכך בביתכם וכמובן, לתא המטען של מכוניתכם. באם ניתן, מומלץ לבחור עגלה שלאחר קיפולה לא תתפוס את כל השטח של תא המטען, זאת על מנת שתאפשר לכם לאחסן מוצרים נוספים חשובים כגון : מוצרים מהסופר, מזון ושתיה, בגדים להחלפה וכו'.

מחזיק כוס – תוספת מחזיק כוס שתייה יכולה להיות שימושית מאוד בדרכים, בייחוד בשל העובדה שיכול להיות שתאלצו להניח אותה לצורך טיפול בתינוק. שימו לב ! על מנת למנוע תאונות מיותרות, אסור להניח במחזיק הכוס שתייה חמה.

ידיות העגלה – ידיות דגמי העגלות הקיימים כיום מתאפיינות במגוון סוגים. קיימות עגלות עם מוט אחיזה יחיד לדחיפה בשתי הידיים, עגלות בעלות ידיות מופרדות לכל יד ועגלות בעלות ידיות בעיצוב ארגונומי ייחודי. מומלץ לבחון ולבדוק, מהו סגנון ידית האחיזה הנוח והמתאים ביותר עבורכם. כמו כן, חשוב לבדוק האם הידית ניתנת לכוונון מתאים לגובהכם.

צבע ודגם העגלה – במידה ואתם מתכוונים להביא לעולם יותר מילד אחד. חשוב להחליט מראש, האם ברצונכם להשתמש באותה עגלה עבור כל ילדכם או לרכוש עגלה עבור כל תינוק בנפרד. על פי רוב, הורים יעדיפו להעביר את העגלה שרכשו לשימוש הילדים הבאים. לכן, רצוי לבחור בד בצבע ניטרלי אשר מתאים לבנים ולבנות כאחד. זאת על מנת להימנע לדוגמא, מהחלפת עגלה ורודה, רק משום שאינה מתאימה לתינוק זכר.

טרמפיסט לעגלה – תוספת זו לעגלה יכולה להקל בצורה משמעותית את ההתנהלות בדרכים. במידה ויש לכם תינוק וילד קטן אשר מסוגל כבר ללכת, חשוב לקחת בחשבון כי הילד יתקשה ללכת מרחקים ארוכים. הדבר מסייע בכך שהילד הקטן יכול לעמוד על הטרמפיסט לעגלה ולהחזיק בעגלה, ובכך לחסוך את ההסחבות עם עוד טיולון או עגלה דו מושבית.

בנושא בחירה נכונה של עגלה, חשוב לא להפחית בחשיבות נושא נוחות השימוש בה. זאת מכיוון שהשימוש בה לרוב יהיה יומיומי ותדיר. אנו ממליצים לכם, לבחון את כל הקריטריונים השונים המוצגים בכתבה זו ורק לאחר מכן לבצע את הרכישה של העגלה, אשר תהיה המתאימה ביותר לצרכיכם. תכנון נכון ומבעוד מועד, יחסוך עבורכם הוצאות, לבטים ושאלות רבות בנושא זה. חשוב לא למהר לבחור עגלה, ולבצע את הרכישה רק לאחר בחינת הקריטריונים השונים, ברמת הבטיחות, הנוחות והפרקטיות שהיא מעניקה לכם ולילדכם, ולאחר ביצוע השוואת מחירים מקיפה בנושא.

בהצלחה!

© כל הזכויות שמורות ToyTime.co.il
0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקה